2021-10-14 12:35:18 Teme za završni rad - ekonomist i komercijalist EKONOMSKA ŠKOLA VELIKA GORICA Velika Gorica, 14. listopada 2021.
OBAVIJEST UČENICIMA ZAVRŠNIH RAZREDA TEME ZA ZAVRŠNI RAD PROGRAM KOMERCIJALIST I EKONOMIST
Ravnateljica Škole u suradnji s nastavnicima struke – nositeljima tema, a na prijedlog Stručnih vijeća škole donijela je 13. listopada 2021. odluku o temama za završni rad u šk. god. 2021./22. Učenici teme za završni rad biraju najkasnije do 29. listopada 2021. g. TEME ZA ZAVRŠNI RAD PROGRAM KOMERCIJALIST
Ravnateljica Škole u suradnji s nastavnicima struke – nositeljima tema, a na prijedlog Stručnih vijeća škole donijela je 13. listopada 2021. odluku o temama za završni rad u šk. god. 2021./22. Učenici teme za završni rad biraju najkasnije do 29. listopada 2021. g.
RAČUNOVODSTVO Mentor: Jadranka Ćejić, prof.
1. Računovodstveni instrumenti / knjigovodstvene isprave, konta i poslovne knjige 2 Dugotrajna imovina poduzetnika 3. Kapital poduzetnika 4. Popis imovine i obveza poduzetnika ( inventura ) 5. Prihodi, rashodi i poslovni rezultat 6. Blagajničko poslovanje poduzetnika 7. Porez na dodanu vrijednost 8. Novčana i financijska imovina poduzetnika 9. Evidencija zaliha kratkotrajne imovine 10.Proizvodnja i prodaja gotovih proizvoda 11.Evidencija nabave i prodaje trgovačke robe 12.Kalkulacije u proizvodnoj i trgovačkoj djelatnosti 13.Temeljna financijska izvješća poduzetnika 14.Tema po izboru učenika
TRGOVINSKO POSLOVANJE Mentor: Anamarija Berkić Deverić, prof. Čimbenici uspješnog poslovanja prodavaonice Zalihe robe u prodavaonici Ambalaža i pakiranje Špedicija i transport robeTRGOVINSKO POSLOVANJE Mentor: Marija Mohar, prof. Nabava Kalkulacija cijena Prodaja Proces nabave u trgovačkom lancu Proces prodaje u trgovačkom lancu Internetske prodavaonice Reklamacija
POZNAVANJE ROBE Mentor: Anamarija Berkić Deverić, prof. Žitarice i proizvodi od žitarica Rakovi, glavonošci, školjkaši Mlijeko i mliječni proizvodi Začini i začinsko bilje Alkaloidne namirnice Kozmetička, parfumerijska i drogerijska roba Staklo i staklena roba Kemijska roba za poljoprivredu Glazbala, fotoaparati i fotomaterijal Tehnologija, razvoj i ekologija
POSLOVNE KOMUNIKACIJE Mentor: Marin Čuljak, prof.
1. Komunikacija i modeli komuniciranja 2. Vrste komunikacije 3. Komunikacija u poslovnoj organizaciji 4. Pisana poslovna komunikacija 5. Verbalna i neverbalna komunikacija 6. Važnost komunikacije u funkcioniranju organizacije 7. Komunikacija u procesu pregovaranja 8. Stilovi pregovaranja 9. Komunikacijska kompetencija
POSLOVNE KOMUNIKACIJE Mentor: Željko Svekrić, prof Neverbalno komuniciranje Poslovne komunikacije u otpremničkom poslovanju Pisano poslovno komuniciranje pri izvoznom poslu Pisano poslovno komuniciranje pri uvoznom poslu Utjecaj imidža na poslovanje
STRUKOVNE VJEŽBE Mentor: Marija Mohar, prof., Vesna Radočaj, prof., Nikola Pejak, prof. Osnivanje i poslovanje vježbeničke tvrtke Komunikacija u vježbeničkoj tvrtki Sajam vježbeničkih tvrtki Zapošljavanje u vježbeničkoj tvrtki Izrada završnih izvještaja vježbeničkih tvrtkiPODUZETNIŠTVO Mentor: Petra Mihović, mag. oec Institucijska potpora poduzetništvu Vrste ulaganja u pothvat Državne potpore poduzetnicima Žensko poduzetništvo u RH i EU Poslovni plan Menadžerske razine i stilovi vođenja Gospodarska opravdanost ulaganjaMARKETING Mentor: Petra Mihović, mag. oec Istraživanje tržišta proizvoda/usluge x Holistički marketing Zaštita potrošača Ponašanje potrošača Utjecaj marketinškog okruženja na poslovanje proizvodnog poduzeća x ili uslužne organizacije x Osnovne funkcije marketinga (4P) Razvijanje strategija i program određivanja cijena Online marketing Upravljanje markama proizvodaTEHNIKA VANJSKOTRGOVINSKOG POSLOVANJA Mentor: Nikola Pejak, prof. Pojam, uloga i specifičnosti vanjske trgovine Trgovinska i platna bilanca Subjekti vanjske trgovine Međunarodni trgovački običaji, uzance i izrazi Skupine transportnih klauzula INCOTERMS 2000 Poslovi vanjske trgovine Specifični poslovi u vanjskoj trgovini Poslovni rizici i osiguranja od rizika Kupoprodajni ugovor u vanjskoj trgovini Kalkulacija cijena u vanjskoj trgovini Poslovna dokumentacija u vanjskoj trgovini Međunarodni dokumentarni akreditiv Bankovna doznaka u platnom prometu s inozemstvom Dokumentarna naplata - inkaso dokumenti Čekovi Tehnika provedbe izvoznog posla Tehnika provedbe posla uvoza robe Vanjskotrgovinska politika Hrvatski devizni sustav Hrvatski carinski sustav
OSNOVE TRGOVAČKOG PRAVA Mentor: Petra Mihović, mag.oec 1. Hrvatsko trgovačko pravo 2. Dioničko društvo 3. Društvo s ograničenom odgovornošću 4. Kupoprodajni ugovor 5. Ugovor o zajmu i kreditu
TRANSPORT, ŠPEDICIJA I OSIGURANJE Mentor: Nikola Pejak, prof. Ekonomika prometa i prometno pravo Transportne tehnologije Cestovni promet Željeznički promet Pomorski promet Riječni promet Zračni promet Poštanski i telekomunikacijski promet Transport cjevovodima Međunarodni intermodalni / multimodalni transport Špedicija ili otpremništvo Osiguranje
TEME ZA ZAVRŠNI RAD PROGRAM EKONOMIST
Ravnateljica Škole u suradnji s nastavnicima struke – nositeljima tema, a na prijedlog Stručnih vijeća škole donijela je 13. listopada 2021. odluku o temama za završni rad u šk. god. 2021./22. Učenici teme za završni rad biraju najkasnije do 29. listopada 2021. g.
POSLOVNE KOMUNIKACIJE Mentor: Jožica Balažić, prof. Komunikacija, modeli komuniciranja i vrste komunikacije Poslovna komunikacija Pisana poslovna komunikacija Tema po izboru učenika
PODUZETNIŠTVO Mentor: Igor Skupnjak, prof. Razvoj poduzetništva Socijalno poduzetništvo Uspješne poduzetničke ideje Činitelji organizacije Organizacijska struktura poduzetničke organizacije Pravni oblici trgovačkih društava Poslovne funkcije Unutarnji vanjski čimbenici poduzetničkog okruženja Planiranje poslovanja Upravljanje ljudskim potencijalima
PODUZETNIŠTVO Mentor: Ivan Mohar, prof. Pojam i važnost organizacije Vanjski čimbenici poduzetničkog okruženja Operativni plan prodaje i proizvodnje Ocjena gospodarske opravdanosti ulaganja Ulaganje u unaprjeđenje poslovanjaKOMUNIKACIJSKO - PREZENTACIJSKE VJEŠTINE Mentor: Ivana Jerleković, prof. Usmena komunikacija u poslovanju Neverbalna komunikacija Neverbalna komunikacija poslovne organizacije Izrada prezentacije i prezentiranje Kulturološke razlike u poslovnoj komunikaciji Poslovni bonton
STATISTIKA Mentor: Višnja Stepanić, prof. Statistički prikaz noćenja turističke sezone na Jadranu od 2014.-2019.g Statistički prikaz ostale turističke ponude u RH od 2014. – 2019.g Statistički prikaz zaposlenosti u RH 2014.-2019.g. Različito grafičko prikazivanje i analiza odabrane statističke pojave u RH
RAČUNOVODSTVO Mentori: Đurđa Čađenović, prof., Jelica Kelava, prof., Višnja Stepanić, prof. Računovodstveni instrumenti / knjigovodstvene isprave, konta i poslovne knjige Ekonomske kategorije i međusobno djelovanje u poslovnom procesu Dugotrajna imovina poduzetnika Kapital poduzetnika Popis imovine i obveza poduzetnika ( inventura ) Prihodi, rashodi i poslovni rezultat Blagajničko poslovanje poduzetnika Porez na dodanu vrijednost Novčana i financijska imovina poduzetnika Evidencija zaliha kratkotrajne imovine Proizvodnja i prodaja gotovih proizvoda Troškovi zaposlenih Troškovi poslovanja poduzetnika Evidencija nabave i prodaje trgovačke robe Kalkulacije u proizvodnoj i trgovačkoj djelatnosti Evidencija vanjskotrgovinskog poslovanja /izvoz, Uvoz/ Amortizacija, revalorizacija i očuvanje supstancije poduzetnika Temeljna financijska izvješća poduzetnika Računovodstvo fizičkih osoba/obrtnika ( obveznici poreza na dohodak ) Tema po izboru učenika
OBITELJSKI POSAO Mentor: Anamarija Berkić Deverić, prof. Uspješni obiteljski poslovi Prednosti i izazovi obiteljskog posla Karakteristike obiteljskog posla Mali obiteljski poslovi koji se mogu voditi iz kuće
OBITELJSKI POSAO Mentor: Marija Mohar, prof. Obiteljski posao kao poseban oblik maloga poduzetništva Važnost i rasprostranjenost obiteljskog posla u Hrvatskoj i svijetu Prednosti i izazovi obiteljskog posla Pravni oblik obiteljskog posla u Hrvatskoj i svijetu
MARKETING Mentori: Đurđa Čađenović, prof., Marija Mohar, prof. Istraživanje tržišta ( na primjeru proizvoda x/usluge x) Upravljanje elementima marketinškog spleta Planiranje i kontrola marketinga Promocijske aktivnosti u zaštiti ekosustava Holistički marketing Zaštita potrošača Ponašanje potrošača Segmentacija tržišta i određivanje ciljnog tržišta (za proizvod x / uslugu x) Marketing strategije u različitim fazama životnog ciklusa proizvoda x ili usluge x Utjecaj marketinškog okružja na poslovanje proizvodnog poduzeća x / uslužne organizacije x Proces i razvijanje novog proizvoda x/usluge x Distribucija Politika cijena Suvremena kretanja u direktnom (izravnom) marketingu Proizvodni program na primjeru tvrtke x Upravljanje markama proizvoda Etičnost u marketinškoj komunikaciji Globalni marketingMentor: Jadranka Ćejić, prof., Marin Čuljak, prof., Marija Mohar, prof., Vesna Radočaj, prof., Nikola Pejak, prof. Poslovanje vježbeničke tvrtke Komunikacija u vježbeničkoj tvrtki Sajam vježbeničkih tvrtki Zapošljavanje u vježbeničkoj tvrtki Izrada završnih izvještaja vježbeničkih tvrtki
ANALIZA FINANCIJSKIH IZVJEŠTAJA Mentor: Ivana Jerleković, prof., Jelica Kelava, prof., Vesna Radočaj, prof. Financijski izvještaji na primjeru „XY“ d.d. ili „XY“ d.o.o. Analiza financijskih izvještaja pomoću skupine pokazatelja na primjeru Horizontalna analiza financijskih izvještaja na primjeru Vertikalna analiza financijskih izvještaja na primjeru
RAČUNOVODSTVO NEPROFITNIH ORGANIZACIJA Mentor: Anamarija Berkić Deverić, prof., Jelica Kelava, prof. Pojam, mjesto, uloga i vrste neprofitnih organizacija u Republici Hrvatskoj Financijski plan neprofitnih organizacija Financijsko izvještavanje u računovodstvu neprofitnih organizacija Evidencija poslovnih promjena na računovodstvenim kategorijama u neprofitnim organizacijama
OSNOVE EKONOMIJE Igor Skupnjak, prof. Gospodarski rast u Hrvatskoj i svijetu Makroekonomija Resursi u ekonomiji Raspodjela dohotka i nejednakost Nezaposlenost Inflacija Međunarodna ekonomija
OSNOVE EKONOMIJE Marin Čuljak, prof. 1. Hijerarhija ljudskih potreba 2. Tržišna ravnoteža 3. Održivi rast i razvoj 4. Elastičnost ponude i potražnje 5. Osnovne funkcije tržišta 6. Ekonomski rast Republike Hrvatske 7. Alternativni ekonomski sustavi
OSNOVE EKONOMIJE Nikola Pejak, prof. Tržišne strukture Monopol i oligopol Tri ekonomske funkcije države Progresivni sustav oporezivanja i državni transferi Eksternalije i javna dobra Bruto domaći proizvod Temeljni makroekonomski ciljevi Makroekonomske politike i instrumenti Faze gospodarskog ciklusa Fiskalna politika: instrumenti i vrste Porezna načela i djelotvornost poreza Monetarna politika: instrumenti i vrste Državni proračun i proračunska politika Prihodi i rashodi državnog proračuna Javni dug
UVOD U POSLOVNO UPRAVLJANJE Igor Skupnjak, prof. Projektni menadžment Poslovno upravljanje Menadžerske funkcije Menadžment u turizmu Menadžment u sportu Ekološki menadžment Krizni menadžment
PRAVNO OKRUŽENJE POSLOVANJA Mentor: Draženka Ćaćić, prof. Zaštita prava tržišnog natjecanja Obvezno pravo - ugovori Sredstva osiguranja namirenja tražbina vjerovnika Ugovor o kreditu i zajmu Društvo s ograničenom odgovornošću Ugovor o kupoprodaji Društvene norme – hrvatski pravni sustav i svijet Stvarno pravo – posjed i vlasništvo
DRUŠTVENO ODGOVORNO POSLOVANJE Mentor: Ivan Mohar, prof. Carollov prikaz Etičke dvojbe u poslovanju Oblici konzumerizma Održivi obrasci proizvodnje Standardi i Zakonodavstvo za poštivanje ljudskih prava na radnom mjestu
BANKARSTVO I OSIGURANJE Mentor: Ivan Mohar, prof. Vrste monetarne politike Izračuni kreditnog potencijala banke Štedno-ulagački proizvodi Utjecaji rizika na visinu premije osiguranja Kreditni rizici
TRŽIŠTE KAPITALA Mentor: Ivana Jerleković, prof. Dionice Burzovni slomovi i financijske krize Investicijski fondovi u RH Mirovinski sustav RH
TRŽIŠTE KAPITALA Mentor: Vesna Radočaj, prof. Dionice Poslovne banke u RH Burzovni slomovi i financijske krize Investicijski fondovi Mirovinski sustav RH
GLOBALNO POSLOVNO OKRUŽENJE Marin Čuljak, prof
1. Hrvatska u suvremenim globalizacijskim tijekovima 2. Postanak i razvoj Europske unije 3. Institucije Europske unije 4. Demografski i gospodarski pokazatelji razvoja 5. Dimenzije globalizacije 6. Rezultati globalizacijskih aktivnosti 7. Uzroci nejednakosti u svijetu |
Ekonomska škola Velika Gorica |